Intersezon si planuri...


Am ajuns la sosire la Rally Waldviertel, dar nu si la final. Am fost nevoiti sa abandonam, datorita faptului ca suportii radiatorului de racire au cedat. O participare incompleta si usor trista pentru mine, dar asteptam alte competitii sa ne incercam norocul.

Intre timp a sosit iarna, anotimpul meu preferat. Am hotarat sa il ajut pe tatal meu la firma, mai precis sa ma ocup personal de serviciul de deszapezire din statiunea Paltinis. Eram entuziasmat si bucuros ca ma intorc in locul unde am copilarit. Dupa cateva saptamani a trecut tot entuziasmul, pentru ca Paltinisul nu mai e la fel, nu mai e locul de care ma legau atatea amintiri frumoase.. Cand eram copil, acolo traiau "paltiniseni", cum imi place sa ii numesc; nu sibieni, rasinareni sau alti localnici...

Norocul a fost ca am decis sa deschid un mini Ski Service la Arena Platos. Asa ca de fiecare data cand ma certa sau ma ameninta fratele primarului din Poplaca sau jandarmii ca eu, cu un amarat de Pajero, le blocam fie accesul la cabana unde urma ca in acea seara sa se cazeze doua persoane, fie jandarmilor ATV-ul din dotare, ma retrageam in containerul numit SKI DOCTOR, si asteptam sa intre cineva care sa aiba probleme cu skiurile sau cu snowboardul. Pana acum m-am descurcat destul de bine, reparand chiar si un snowboard care a zburat de pe o masina la 150kmh pe autostrada. Imi place sa repar lucruri. Pentru ca mi-am petrecut atatia ani pe partie, ma pricep si la partea asta. Nu am primit nici o plangere pana acum, din contra, numai aprecieri. Este lucrul care ma face sa vreau sa mai stau acolo sus, sa ma trezesc de dimineata, chiar sambata si duminica. De fapt ar mai fi doua aspecte. Clar, urcarea pana la Paltinis, pe care cred ca o pot face cu ochii inchisi acum; iar cel mai misto, din punctul meu de vedere, acele doua-trei rute care le fac la Arena pe partia proaspat batuta."10 o'clock groomed runs" ;)

Zapada a venit destul de tarziu sezonul acesta. Acum cateva zile am trecut pe langa Clio prin garaj, care statea si parca imi tot zicea "hai sa facem ceva, m-am saturat sa tot stau!" Asa ca mi a venit ideea de a il vopsi alb. Interior, exterior. Amintirile legate de Paltinis m-au adus mai aproape de un coleg de joaca din copilarie. Acum e mare endurist si, ca si mine, pasionat de motoare, masini, etc. Am decis sa pornim acest proiect impreuna, sa invete si el despre masini de curse, ca intr-un final sa fie mecanicul meu daca o sa iau startul in CNR 2013. In trei zile am desfacut masina la caroserie si am pregatit o de vopsit. Dupa o luna jumatate, cu numai doua saptamani inainte de Covasna Winter Rally ne-am apucat sa o montam la loc. In alte trei zile a fost gata. Acum am un Clio ca si nou. Caroseria complet vopsita, suspensii noi revizuite, motor nou nout, frane noi, brate si bersou motor nou. Mai trebuie sa ii schimb puntea spate si atunci va fi intr-adevar o masina noua..

La Covasna am abandonat din nou. Ca de obicei, sunt de parere ca eu si echipa tehnica am fost de vina. Rotile cu cuie erau atat de industriale incat nu se invarteau pe spate din cauza ca loveau in etrierele de frana. M-am oprit mai mult din cauza nervilor si nemultumirii, nu imi venea sa cred ca am putut face o greseala atat de stupida.

Dar am trecut si peste asta. A mai trecut ceva timp, a mai nins cate un centrimetru-doi, am mai fost certat de aceeasi indivizi de care povesteam mai sus, am mai reparat cateva skiuri, dar acum abia astept sa se termine sezonul de iarna si sa inceapa raliurile!

Ca sa faci ceea ce fac eu trebuie sa iti doresti cu adevarat. Nu e destul sa ai bani sau sa fii talentat. Cel putin asa cred eu. Merita orice sacrificiu pe care il fac. Imi place.

Acum sunt pe drum spre Austria, unde fratele meu Alexandru Barbu va lua startul la Campionatele Mondiale de Ski. Merg impreuna cu familia si cativa prieteni sa il incurajam. Sigur ca, trecand prin Viena, ne-am intalnit cu Manuel Wurmbrand, persoana de la care urmeaza sa inchiriez Citroen-ul pentru competitiile de anul acesta.

Mi-am propus sa particip la cinci etape de Campionat European, mai exact la Croatia Rally, Geko Ypres Rally, Sibiu Rally, Barum Zlin Rally si la San Remo. In CNR voi lua startul la cateva etape, in functie de buget si de conjunctura.

In etapele de Campionat European voi fi insotit de Bogdan Iancu, iar in CNR de catre pitesteanul Catalin Andrei, un bun prieten si un mare iubitor de raliuri.

De la inceputul saptamanii viitoare incepem munca; urmeaza sa mai fac cateva cursuri de perfectionare cu profesorul meu preferat Danny Ungur, cateva teste cu DS3 si cu Clio RS.

Pentru sezonul acesta am reusit sa imi gasesc ceva sustinere financiara in Austria, ceea ce nu poate exclude participarea la cateva etape din cadrul Austria Rally Challenge. Sper sa am si pe plan sportiv aceleasi reusite.

Vreau sa urc cat de curand la volan, sa uit de tot ce e in jur si sa pilotez. Vreau sa reusesc curse cat mai bune, constante si inteligente. Nu vreau sa imi pun inca nici un obiectiv. Dupa cum spuneam, sunt sigur ca daca o sa pilotez bine, rezultatele vor fi pe masura.

Va astept pe probe...



Credit foto: Catalin Stoia/Simcat