Vreau altceva...RALLY


Nu a trecut nici o saptamana de la prima etapa a CNR 2013 si deja majoritatea oamenilor implicati in aceasta miscare sunt nemultumiti si aduc numai reprosuri federatiei, organizatorilor, cat si celorlalti sportivi. Nu inteleg de ce vin si nu stau acasa daca nimic nu e bine???

Si eu era cat pe aici sa incep sa fiu la fel, sa comentez fiecare miscare gresita a adversarilor, sa comentez fiecare gresala din roadbook, sa fiu nemultumit de plimbarile din parcul inchis pana in service si inapoi... pana cand mi-am dat seama ca eu de fapt vreau altceva. RALLY.

Cu toate ca in CNR sunt intr-adevar unele probleme organizatorice, eu am decis ca de anul acesta sa ma intereseze doar pilotajul.

Cu TESS RALLY 2013 am inceput sa vad raliurile cu "alti ochi", vorba unui coleg de-al nostru, si chiar a meritat... Totul a inceput de la recunoasteri. Datorita sistemului GPS, nu am putut merge mai tare de 80km/h pe probele speciale. :)) Cred ca am fost printre singurii care nu au primit nici macar un avertisment. Multumita echipei organizatorice de la Sibiu, ROADBOOK-ul era facut altfel, nu mai era clasicul copy-paste cu care ne obisnuise dl. Bela Stoica. Raliul a avut un format interesant, cu patru probe vineri si sase sambata, nu s-au mai repetat probele speciale, iar zapada cazuta deja de vineri seara, ne-a ajutat sa fim mai aproape de masinile colegilor de la clasa cinci.

Din punctul meu de vedere a fost unul dintre cele mai interesante raliuri din ultimi cinci ani. Conditiile meteo au scos Tess Rally 2013 din momnotonia si clasicul obisnuit. Noi am mers tare de la inceput pana la sfarsit. Eram constient inca dinaintea startului ca nu am cum sa tin pasul cu adversarii de la clasa cinci, nu am pornit cu gandul la podium, avand in vedere ca, din nou, langa mine sa afla un copilot nou. Pe primele trei probe diferenta dintre masini si-a spus clar cuvantul, oricum, nu sunt chiar probe..., iar pe poiana pe noapte, fiind si zapada pe drum, am reusit sa tinem pasul cu DS3-uri si R3-uri mult mai puternice si echipate cu anvelope de curse, de iarna, asemanatoare cu cele folosite in raliul Monte Carlo.

Noi am terminat ziua pe locul patru, cred ca asta va fi locul nostru anul acesta... ;)



Sambata a inceput cu proba lunga, care era acoperita in proportie de 80% de zapada. Am decis ca e momentul sa vedem cum stau fata de concurenta pe zapada si, surpriza, doua minute in fata. Asta in conditiile in care noi nu avem ce regla la suspensiile "tigaiei" si nici la anvelope nu am avut ce alege in afara de 4 gume de iarna, care erau de strada. Nu am atacat, nu am mers mai tare decat vineri, pur si simplu am mers cat am stiut. Colaborarea cu Horatiu a mers bine, asadar pe intoarcere, pe 28km, nu am mai incasat 30 de secunde pe care le incasam pe Parau. Proba a avut doua viraje cu zapada, restul a fost ud. Asa, dupa doua probe de 28km fiecare eram in fata la clasa 5 si doua roti motrice cu aproape un minut avans. Urmau doua bucle de probe, Paraul Rece cu Valea Cetatii si Paraul Rece cu Poiana la vale. Am mers din ce in ce mai tare, insa nu am putut tine pasul cu baieti cu bani... Clar DS3-urile si Clio R3 sunt mult mai rapide pe probe de viteza. Noi am terminat raliul pe locul patru, la 3.4 secunde de locul doi si la sapte sutimi de locul trei... nu e o performanta rea deloc :), materialul nostru de concurs are nu mai putin de 12 ani...

Ma gandeam sa incep sa ma plang si eu de conditii, de faptul ca Bobo Barbu a "gresit" roadbook-ul la alimentarea din Sinca Veche, ca a trebuit sa stam in spatele lui aproximativ 1km pe PS 5 inainte de sosire, ca am gresit alegerea anvelopelor pe ultima bucla, ca trebuia sa desfac la fiecare zona tehnica roata de rezerva pentru ca oficialii sa verifice sticker-ul, ca mi-a fost prea frig, ca ..., ca ..., dar nu o fac. Sunt putin dezamagit de mine ca nu am fost de acord cu anularea PS 6, ca daca eram terminam pe locul 2 in clasamente la 2 roti motrice si la clasa cinci. Lipsa de experienta...

Vreau sa pilotez cat mai bine de acum mai departe, sa merg cat mai tare pe probele speciale. Nu am pe cine sa impresionez, nici nu vreau. Nu sunt unul dintre cei mai talenti, si daca as fi, trebuie sa muncesc ca sa ma perfectionez, rezultatele de pana acum sunt muncite si nu vreau sa raman la nivelul asta, o sa ma imbunatatesc de la proba la proba.

De cand traim era Basescu, majoritatea dintre noi am invatat ceva de la el... sa ne certam la fiecare ocazie si sa gasim un vinovat care trebuie sters de pe fata pamantului. Pilotii romani seamana tot mai mult cu politicienii din ziua de azi... iar eu sunt de parere ca sportul e altceva, cel putin eu asa am crezut pana acum.

Tess Rally 2013 a fost pentru mine din nou o experienta unica, am mers pentru mine, probabil asta face diferenta dintre mine si ceilalti. Nu o sa iau startul la Timisoara fiindca am ales sa il ajut pe fratele meu la schi. Suntem in Grecia, la Arachova, in muntii Parnassos, 150km nord de Atena. Azi, Alex a luat locul trei la proba de slalom urias, urmeaza inca trei zile de curse aici, dupa care ne mutam in Bulgaria la Bansko. Din pacate, aici nu am ocazia sa vad oameni nemultumiti de organizare sau diferite probleme...

Succes la Timisoara, o sa ne vedem la Tulcea...



Credit foto: Catalin Stoia/Simcat